نانو عرصه‌ای نوید بخش برای سرمایه گذاری های کوتاه و بلندمدت

امیر فرهنگ فرهنگ مهر دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه مازندران در پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان «بررسی اثرات اقتصادی فن آوری نانو»، این فن آوری را عرصه نوید بخشی برای سرمایه گذاری های بلند و کوتاه مدت دانست و اذعان داشت: می توان با استفاده از آن از طریق کاهش هزینه ها و بالا بردن کیفیت محصولات در بخشهای بی شماری از صنایع مختلف ارزش افزوده ایجادکرد.
در اقتصاد نانو نسبت فایده به هزینه بزرگتر از یک می باشد و این مهم کشور را به اهداف توسعه فناوری نانو که تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم است سوق می دهد.
این دانشجو تصریح کرد: فن آوری نانو تا سال ۲۰۱۵ بی تردید دو میلیون نیروی کار در جهان را به فعالیت مشغول خواهد کرد و صنعت الکترونیک در کوتاه مدت و بهداشت و سلامت در بلند مدت بیشترین تاثیر پذیری را از این فناوری خواهند داشت. وی با بیان اینکه فناوری نانو در بلند مدت موجب توسعه پایدار،کاهش سطح عمومی قیمت ها و افزایش دستمزدها می شود، افزود: پیشرفت فناوری نانو مشروط به اینکه در راه های مناسب و قابل دسترس رشد یابد می تواند در بلند مدت توزیع درآمد را بهبود بخشد.
فرهنگ مهر تقویت پایه های علمی، جذب یا تشویق نیروی انسانی و افزایش مداوم سرمایه گذاری را از مهم ترین اهداف و راهبردهای کشورهای جهان سوم در زمینه این فن آوری برشمرد و تصریح کرد: الگوهای فن آوری نانو در کشورهای توسعه یافته برای کشورهای در حال توسعه مناسب نمی باشند.
وی در این تحقیق با اشاره به سهم قابل توجه آسیایی ها و پژوهش در زمینه نانو فناوری اظهارداشت: به دلیل رقابت شدید میان کشورها در سرمایه گذاری برای تحقیق و توسعه و نتایج ناشی از پژوهش های علمی و کاربردی، هیچ یک از کشورهای پیشرو در عرصه فن آوری نانو، امنیتی برای حفظ جایگاهشان در آینده ای نه چندان دور نخواهند داشت.
منبع:خبرگزارى ايسنا

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله